October 17, 2013

~warkah cinderella 118~ !!it's been a long time!!

Assalammualaikum and hello..

Mr B that I missed the most..

It is almost 6 months since my last entry.. I have stories that I wanted to share here but the laziness prevent me to write those stories..
Let's sharing some stories here..lalalala

Now, it is October 17.. I'm not feeling well but I eager to write something here.. I've already finish my master.. Alhamdulillah,, Finally graduated!! My next plan would be further my PhD or getting married or working?? Naaaa.. I would sharing it later.. So lets enjoy this moment before going through all the hardship for tomorrow..

I want to write about Mountain View California..

I don't really know about this place...bla bla bla..let's do some research!!

  • Mountain View
    City in California

  • Mountain View is a city in Santa Clara County, in the San Francisco Bay Area of California. It is named for its views of the Santa Cruz Mountains.[3] The city shares its borders with the cities of Palo AltoLos Altos, and Sunnyvale, as well as Moffett Federal Airfield and the San Francisco Bay. As of the 2010 census, the city had a population of 74,066.
    Situated in Silicon Valley, Mountain View is home to many high technology companies. In 1956, Shockley Semiconductor Laboratory, the first company to develop silicon semiconductor devices in what came to be known as Silicon Valley, was established in the city by William Shockley. Today, many of the largest technology companies in the world are headquartered in the city, including GoogleMozilla FoundationSymantec, and Intuit.

  • Area12.27 sq miles (31.79 km²)

  • History

    The Historic Adobe Building was constructed as a Works Progress Administration project in 1934.
    The Mexican land grant of Rancho Pastoria de las Borregas was given in 1842 by Alta CaliforniaGovernor Juan Alvarado to Francisco Estrada. This grant was later passed on to Mariano Castro, who sold half of the land to Martin Murphy, Jr. Eventually, the former land grant became the cities of Mountain View and Sunnyvale.
    Mountain View had its beginnings in the late 19th century as a stagecoach stop on the route betweenSan Francisco and San Jose, including the Butterfield Overland Mail. Incorporated on November 7, 1902, the town's early growth was due to agriculture, which remained the primary industry into the middle of the 20th century. After World War II, the population grew significantly with the development of the aerospace and electronics industries.[4] Between 1950 and 1960, the population grew from 6,563 to 30,889, an increase of 370.7%.
    Today, high technology is the foundation of the local economy, and there exist few remnants of the city's agricultural past.


    Mountain View is located at 37°25′19″N 122°5′4″W (37.42223, −122.08429).[5]
    According to the United States Census Bureau, the city has a total area of 12.3 sq mi (31.8 km2). 12.0 sq mi (31.1 km2) of it is land and 0.27 sq mi (0.7 km2) of it (2.26%) is water.
    Mountain View is located on the San Francisco Peninsula, at the north end of State Route 85, where it meets U.S. Route 101. The historic route El Camino Real also runs through Mountain View. It is bounded to the northwest by Palo Alto, to the southwest by Los Altos, to the southeast by Sunnyvale, to the northeast by Moffett Federal Airfield, and to the north by the San Francisco Bay.
    Most of Mountain View consists of residential neighborhoods. Business parks are located mostly in the North Shoreline neighborhood, north of Highway 101, and east of Highway 85.

    Points of Interest


    Centennial Plaza at the Downtown Mountain View Station
    Mountain View has a pedestrian-friendly downtown centered on Castro Street. The downtown area consists of the seven blocks of Castro Street from the Downtown Mountain View Station transit center in the north to the intersection with El Camino Real in the south. The transit center links the Caltraincommuter rail and Santa Clara Valley Transportation Authority (VTA) light rail and bus systems.
    Four blocks with a concentration of restaurants, cafes, and shops extend south from the downtown station. Chez TJ, one of the few restaurants rated by the Michelin Guide in the Bay Area, is located a block from Castro Street on Villa Street. Tied House, located next door, was one of the first brewpubs in the Bay Area, and is a popular stop in downtown.

    Castro Street in downtown Mountain View
    The core of downtown is the plaza shared by City Hall, the Mountain View Center for the Performing Arts(MVCPA) and the Mountain View Public Library. Behind those buildings is Pioneer Park, which enjoys a quiet environment resulting from the City Hall building blocking out the noise from Castro Street. The Plaza between City Hall and the Performing Arts Center is a well-used spot for community gatherings and events, and features a collection of public art. Highly acclaimed local theatre companies Peninsula Youth Theatre and TheatreWorks are among the Home Companies of the MVCPA.[6]
    The Mountain View Police Department is located two blocks away from Castro Street on Villa Street.
    Since 1971, the city has held the annual Mountain View Art & Wine Festival on Castro Street by closing down the street to traffic for two days. There is a farmer's market in the Caltrain parking lot every Sunday morning. Every summer, once a month, the city celebrates Thursday Night Live (TNL) by closing off Castro street to cars and providing live music events and car shows on Castro Street.

    The entire length of El Camino in Mountain View is a low-density commercial area.


    The largest park in the city is Shoreline Park, which runs along the Bay north of U.S. Route 101. It includes Shoreline Amphitheatre, Shoreline Golf Course, as well as Rengstorff House, which is listed in the National Register of Historic Places. On the north side, facing the Bay, the park includes tidal ponds and mudflats, accessible via pedestrian and bicycle paths.
    Stevens Creek runs through Mountain View from the south and empties into the Bay in Shoreline Park. A paved pedestrian and bicycle path, the Stevens Creek Trail, runs alongside the creek for nearly its entire distance in Mountain View.


    Okay..all the information is from wikipedia.. thank you Mr Wikipiki.. I'm writing about this Mountain View California not because of the places..BUT..

    Hey...hello to "who are you that using IP address from Mountain View California".. Nice to meet you..You make my day..Thank youuuuuuuuu =)

    with love

    April 29, 2013

    ~warkah cinderella 117~ !!yang benar itu menyakitkan!!

    Assalammualaikum and hello to all reader..and not forgotten to my beloved mr B yaww..

    Yang benar itu menyakitkan.. Tak semua yang kita nak yang kita impikan yang kita mahukan yang kita perlukan kita akan dapat...

    Kita diuji dengan pelbagai cara.. Ada melalui masalah kesihatan, masalah kewangan, kekayaan dan macam-macam lagi..

    Saya tidak terlepas utk diuji..saya lebih diuji dgn masalah percintaan..ujian yg hadir lebih mematangkan dan menguatkan diri saya.. Airmata yang jatuh tidak dpt dihitung..

    Again..dikecewakan lagi..tapi sakit ini seperti yang pertama dulu..sama rasanya sewaktu pertama kali gagal bercinta..

    Awak...nama awk ada di dlm doa2 sy..tp syg begini kesudahan kisah kita..mungkin bukan jodoh kita utk bersama..sy redha.. Tapi kenapa awk terus layan sy dgn baik sedangkan awk dah berpunya..sejuta maaf buat kekasih awk..maafkan sy sekali lagi.. Kesakitan kali ini tidak mampu sy ungkapkan dgn kata2 pd awk.. Cukuplah sekadar hati yang hancur dan linangan air mata.. Semoga awk berbahagia selamanya..

    Kesetiaan dan kasih sayang yang menjadi asas kekuatan diri ini selalu dipermainkan oleh insan lain..wujudkah lagi asas kekuatan ini selepas ini??

    Salam sayang dari shafrina...

    March 17, 2013

    ~warkah cinderella 116~ !!lazy!!

    Dear Mr B that I love the most..
    Assalammualaikum and hello to all readers..
    Sudah 2 minggu berada di sem baru..Yerp, already in final semester..Currently, I'm too lazy to finish all my assignments..Just 4 subject + Projek Sarjana..But too lazy to read all journal and article..How I wish that I'm strong and excited as I'm in first semester before!

    I need to re-arrange my schedule! Become a lazy person is not good for health! Maybe I need to make a cute time table for my self just to make sure that I will work harder using it.. Sebenarnya banyak keje tak siap lagi nih! agak stress utk sem yg terakhir ni..Semangat sudah hilang..Pemberi semangat jua sudah pergi..Nak cari pemberi semangat baru tp masih ku tak mampu..hohoho

    This month my calendar is full of wedding invitations..Congratulations to all of you..My turn maybe this year too..ehem!! Please pray hard for me to get the best husband ever!! lalalala

    Banyak sangat mengarut malam ni..Questionnaire ntah kemana..isnin kononnya nak tunjuk kat tuan haji...patutnya minggu ni balik dah boleh wat kajian rintis tp disebabkan malas habis ntah ke mana questionnaire tu..mama dah bising td..mama cakap patutnya sem akhir ni makin garing..bukan lemau jeee..gelak sangat dengar ayat mama..pembangunan kurikulum lagi..pengukuran lagi..kepimpinan lagi..I really need courage to finish all this..Tak sabarnya nak habis..tapi bercita-cita nak buat PHD..kalau yg sikit ni pon cam malas-malas cane nak wat PHD kan?? Tapi nak kawen dulu sebelum buat PHD..haha..gatai sangat dah ni!!

    Dear Dealove Shafrina,

    You must be very hardworking because this is your final semester. You must pass with flying colors. You must remember all your promise towards your mother. You must CHANGE! Change your thinking and enhance your skills especially in communication! Please do it now because time flies so fast!! Please start today!!

    Dear Mr B,

    I promised that starting today I will work harder and not feel lazy anymore! I will fulfill what I wish for! Getting the spirit start!! zzzzzzaaaaaaaaassssssssssss!!!!

    with love

    March 13, 2013

    ~warkah cinderella 115~ !!ai shi te ru!!

    Ai Shi Te Ru..

    Kisah seorang gadis yang gagal dalam dunia percintaan. Dia mengubat lara di hati bertahun-tahun lamanya. Muncul seorang jejaka yang cuba untuk menawan hatinya. Atas nasihat rakan-rakan, si gadis cuba membuka hatinya menerima cinta yang baru. Salam perkenalan dihulurkan dan disambut baik oleh si gadis. Hari berganti hari, si jejaka bijak menawan hati gadis itu. Perkenalan antara jejaka dan gadis itu lain dari yang biasa. Seawal dua minggu berkenalan, mereka sudah mula bertelingkah. Namun pertelingkahan kata-kata yang berlaku lebih mengeratkan hubungan mereka. Mereka sangat jujur di dalam perhubungan mereka. Si gadis itu mula merasakan sesuatu di dalam hatinya. Adakah itu cinta? Setelah bertahun-tahun kehilangan cinta, perasaan indah itu hampir dilupakan. Si gadis yakin yang kini dia sudah jatuh cinta. Oh! Ai Shi Te Ru. Si gadis meluahkan apa yang dirasa kepada si jejaka. Namun, kerana ego di dalam diri si jejaka terlalu tinggi maka si gadis kembali kecewa. Si gadis selalu bertanya sejauhmanakah hubungan mereka namun dipandang sepi oleh si jejaka yang dicintai. Setelah hampir dua tahun bersahabat dan memendam rasa, si gadis mula mengalami gangguan di jiwa. Adakah si jejaka mempunyai perasaan yang sama dengan si gadis? Persoalan terus bermain di minda si gadis. Rakan-rakan disekeliling menyuruh si gadis melupakan si jejaka namun si gadis masih menanti jawapan yang satu itu dari si jejaka. Apakah hubungan mereka yang sebenarnya? Dengan bantuan sahabat si gadis, si gadis mengetahui bahawa si jejaka hanya menganggap bahawa si gadis hanyalah seorang kawan biasa. Kawan biasa yang sama seperti kawan-kawan yang lain. Hancur luluh hati si gadis mengetahui perkara tersebut. Air mata mengalir tanpa di pinta. Si gadis merasakan perkenalan yang hampir dua tahun itu adalah sia-sia. Si gadis mempersoalkan kenapa si jejaka tidak memberitahunya sejak dari dulu lagi namun si jejaka masih lagi menidakkan apa yang berlaku. Mulai saat itu, si gadis tekad untuk melupakan si jejaka. Perasaan cinta dan kasih yang diberikan hanyalah sia-sia. Hatinya luruh umpama kaca terhempas ke lantai. Air mata yang deras mengalir tidak mampu untuk ditahan. Sehari gembira sehari berduka. Luka yang dulu kini berdarah kembali. Walaupun akal fikirannya berusaha untuk melupakan si jejaka namun di hatinya masih terselit sedikit rasa A i S h i T e R u buat si jejaka. Si gadis masih lagi seorang yang gagal dalam percintaan.


    with love

    March 9, 2013

    ~warkah cinderella 114~ !!m.a.r.c.h!!

    Dear Mr B that I love the most..
    So long didn't pass by to say HELLO..
    Seems Month of February was to busy for me..
    I've finished my LM in PUO..
    Of course I'm happy because meeting some GOOD friends there..
    Even it just a month meeting you guys but I feel awesome to have all of you in my life..

    Now it's a month of MARCH..
    where the month that marching me towards a good start with the best ending =)
    February where people keep on saying that the month of LOVE ended with sad love story of mine!!
    But now I'm totally work harder to forget everything that related to him..
    REDHA is the best word for what had happened..

    Opening new pages in life is not easy..
    But I'll try harder to make it awesome as I am =)

    I wish more happiness, love, laughter and barakah throughout my life =)
    In Shaa Allah..

    Last but not least, HAPPY BIRTHDAY ADIK!! I LOVE YOU SO MUCH!!

    with love

    February 4, 2013

    ~warkah cinderella 113~ !!mimpi bahagia!!

    Dear Mr B dat I love d most =)
    Assalammualaikum to all readers =)

    Hari ni nak cerita tentang mimpi semalam =)
    Mimpi dengan linangan air mata dan kebahagiaan =)

    Sudah 15 hari saya melupakan perasaan hati saya kepada dia..
    Surat Cinta Terakhir buat dia telah saya berikan dan memberi ruang di hati untuk terus hidup berbahagia tanpa derita..

    Surat Cinta Terakhir

    Assalammualaikum awak..

    Saya nak awak tahu apa yang ada kat hati saya ni. Saya pernah jatuh cinta pandang pertama dengan awak. Waktu tu saya tak kenal awak siapa dan awak tak kenal saya siapa. Saya jatuh cinta dengan awak waktu kita sama-sama junior dalam palapes. Pertama kali saya nampak awak waktu majlis berbuka puasa awak berbaju melayu hitam. Saya nampak awak kat parking kereta IK. Gambar profile awk berbaju melayu hitam tu mengingatkan saya waktu pertama kali saya menyedari kehadiran awak di USM. Saya tanya kawan2 saya kenal tak mamat tu, tapi malangnya semua kawan-kawan saya tak kenal awak. Semua ingat awk dari nibong tebal. Lepas dari peristiwa tu saya tak pernah nampak awak. Selepas lima tahun, tiba-tiba mira bagitahu kawan dia nak kenal dgn saya. Disebabkan awak kawan kepada mira jadi saya beri peluang kepada awak untuk berkenalan dgn saya. Sesi perkenalan kita sangat unik. Jarang ada orang berkenalan baru 2 minggu dah bergaduh dgn sgt dasyat kan. Walaupun banyak sangat sesi bergaduh dan kawan semula tapi saya rasa sangat gembira dapat berkenalan dgn awk. Sampai suatu hari saya tengok2 semua gambar awak sampai lah gambar awak berbaju melayu hitam tu. disokong oleh awak sendiri dalam gambar tu yang awak cakap gambar tu waktu junior then saya teringat kesah 5 tahun yang lepas. betullah awak lah org yg saya pernah jatuh cinta suatu ketika dulu. then again saya jatuh cinta dengan awak buat kali keduanya sewaktu sy berjumpa dgn awk hari tu. Ye, saya jatuh cinta kali kedua dgn awk waktu dlm wayang. jika saya tak tenung awk kt dlm wayang tu mungkin sy tak jatuh cinta kali kedua dgn awk. mungkin silap saya sebab setuju nak jumpa dgn awk. saya suka dengan awk sbb awak sgt sabar melayan saya.tak semua orang sgt sabar mcm awk melayan saya. dari awak saya belajar banyak perkara. saya belajar macam mana nak luahkan segala yang ada kat hati. dengan awak saya belajar erti kejujuran.dengan awak sy boleh bebel2, marah, dan yg paling penting awk ajar saya jadi seorg yg sabar. saya nak ucapkan terima kasih di atas perkenalan ini. Mungkin kita tidak ditakdirkan untuk bersama. Jika diizinkan lagi utk sy jatuh cinta dgn awk untuk kali ketiga biarlah waktu itu sy sudah menjadi pilihan hati awak. tapi buat masa sekarang saya redha dgn ketentuan Allah.tak semua yang kita inginkan akan kita dapat. Saya doakan awak bertemu dengan jodoh yang baik2. Isteri yang solehah. bahagia dunia dan akhirat. saya doakan semoga terbuka pintu hati awk suatu hari nnt untuk hidup berkeluarga. saya doakan awk dimurahkan rezeki dan menjadi suami yang soleh suatu hari nanti.amin. Lepas ni saya tak kacau awak dah  awak jangan risau. dah takde dah org nak meroyan sebab suka dengan awak terima kasih ye awak untuk setahun ini..terima kasih juga dgn ilmu2 yang dikongsi dengan saya..dan terima kasih juga menjadikan saya yg tabah dan kuat seperti hari ini.. Assalammualaikum dan jaga diri awak baik2 taw..

    Berakhirlah satu lagi kisah cintaku..cewahhhh =P

    Tapi semalam..ye semalam..saya mimpi dia lagiiii...
    Kali ini sangat indah =)

    Apabila hati mulai melupakan dia, tiba-tiba dia muncul di dalam mimpi...
    Dulu mimpi ibu dia meminang saya..
    Tapi semalam saya mimpi dia pemilik tulang rusuk ini...

    Awak..saya xtaw kenapa awak yang muncul dalam mimpi saya...
    Saya berusaha untuk membuang rasa di hati ini..
    Tapi mimpi semalam memberi saya sedikit kebahagiaan walaupun hanya di dalam mimpi...

    Susah untuk memulakan cerita..tapi....
    saya nak cerita jugak apa yang saya mimpi..

    Saya bermimpi telah dinikahkan dengan seseorang yang tidak dikenali..dengan linangan airmata saya memohon kepada kedua ibubapa saya agar memberi masa kepada saya untuk berkenalan dengan bakal suami saya..malangnya mama dan babah saya enggan berbuat demikian..mereka mengatakan saya telah dinikahkan dengan seorang lelaki pilihan mereka...dengan linangan airmata saya memohon agar pernikahan tersebut dibatalkan..malangnya tiada siapa yang mahu mendengar rintihan hati ini..Setelah puas menangis akhirnya saya diperkenalkan dengan lelaki tersebut..saya berusaha memohon untuk dibatalkan pernikahan kami..tetapi semua mata hanya memandang sayu..tiba-tiba muncul seorang lelaki berbaju melayu tetapi berjaket tiba ditempat kejadian..lalu dia terus duduk menghadap kadi dan melafazkan akad nikah...dengan perasaan yang kosong dan keliru saya terdiam dan mendengar sahaja..rupa-rupanya calon menantu pilihan tiba lewat kerana hal yang xdapat dielakkan..apabila tiba sesi membatalkan air sembahyang rupa-rupanya dia yang melafazkan akad itu..hati terasa sedikit bahagia..di dalam mimpi saya, dia sangat penyayang..

    Ya Allah jika dia jodohku dekatkanlah hati kami ya Allah..jika dia bukan jodohku hilangkan lah rasa ini ya Allah..

    Awak..berilah peluang untuk diri awak merasa bahagia..Saya doakan awak terbuka pintu hati untuk berkeluarga suatu hari nanti..amin

    p/s: kadang-kadang kebahagiaan itu hadir di dalam mimpi walaupun hanya seketika~

    January 3, 2013

    ~warkah cinderella 112~ !!flash??!!

    Dear Mr B that I love the most =)
    Assalammualaikum =)
    hari ketiga dari 365 hari..
    owh sungguh menarik =)
    masih lagi sibuk menyiapkan assignment yg perlu dihantar..
    terus berusaha membaca nota-nota statistik utk exam pada isnin minggu depan..
    Syukur alhamdulillah masih mampu tersenyum =)
    flash?? ye flash..sgt sukar utk dibuat jika tiada basic..
    terima kasih Ya Allah kerana diberi kekuatan untuk terus belajar =)
    terima kasih Ya Allah dengan dugaan yang diberikan, aku belajar sesuatu =)
    Tiada apa yang kita akan dapat selagi kita tak diuji..Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya =)


    January 1, 2013

    ~warkah cinderella 111~ !!wishlist 1113!!

    Dear Mr B dat I love the most..
    Assalammualaikum and hello 2013 =)
    Masih sempat lagi untuk  berazam sempena tahun baru =)
    Wishlist kali ni agak banyak...
    Semoga berjaya ye Princess Cinderella =)

    Wishlist 2013

    1. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa. 

    2. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa.

    3. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa.

    4. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa.

    5. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa.

    6. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa.

    7. Semoga disatukan dengan empunya tulang rusuk yang boleh membimbing dan mendekatkan diri ini dengan Cinta DIA Yang Maha Esa.

    8. Semoga diberi kekuatan, semangat dan terus istiqamah memperbaiki diri ini dan mengubah diri dari melakukan perkara-perkara yang tidak disukai Allah S.W.T.

    9. Semoga berjaya membahagiakan babah dan mama yang tercinta.

    10. Semoga berjaya menjadi seorang pendidik yang berilmu pengetahuan dan dapat membimbing mereka yang memerlukan.

    11. Semoga semua sahabat-sahabat saya yang bujang dan yang menderita kerana cinta dipercepatkan bertemu pasangan yang baik dan mencintai Allah S.W.T.

    12. Semoga tahun ini dapat memberi ketenangan, kesabaran yang tinggi, kekuatan hati, kurang titisan air mata, lebih redha, sentiasa bersyukur, ketabahan hati, dipenuhi kasih sayang, dikelilingi oleh kecintaan hati, dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik dan kebahagiaan yang dicari.

    13. Semoga 2013 membawa cahaya yang bersinar-sinar dan begemerlapan buat diri, mama babah, ahli keluarga, sanak saudara dan sahabat handai..

    14. Semoga cita-cita saya menjadi seorang pendidik termakbul dan dapat "hadiah istimewa buat diri sendiri" tahun ni..amin