November 20, 2012

~warkah cinderella 104~ !!hohoho holiday!!



Dear Mr B dat I love the most...
Well hai..err hello..
ha ha ha ha ha.. 

uuuuuuuuuuuu *exercise mulut okay*

Alkisah.....
Pada 2 Nov 2012 bermulanya cuti mid sem bagi student seperti saya..Tapi...disebabkan oleh semangat menjadi pendidik yang sungguh menebal maka satu kelas kami perlu menghadirkan diri di Sekolah Kebangsaan Seri Molek, Senggarang untuk menjalankan program perkhemahan dan motivasi bagi pelajar darjah 4, 5 dan 6..Program ni berlangsung selama sehari semalam sahaja. Okay..sehari semalam pon sangat penat okay..baru saya faham betapa beratnya tanggungjawab untuk menjadi seorang guru..Ketabahan dan kecekalan hati diuji..Okay ini serius!! Program di situ sedikit sebanyak telah mematangkan saya..Kalau nak jadi cikgu bukan setakat bijak sahaja malah kita kena mempunyai KESABARAN yang sangat tinggi =) hehehe..Alhamdulillah dan bersyukur sebab kami semua berjaya mengharungi segala ujian di situ..aaaaaaa..nak cerita jugak pasal angin ribut taufan yang menerbangkan khemah murid-murid..Baru saya faham macam mana perasaan mereka yang ditimpa tsunami dulu..Jadi jgn mengeluh di atas dugaan yg kecil..sebab kat luar sana tuu banyak org yg diduga dgn sangat dasyat..Sila bersyukur!! Kami bergerak pulang ke rumah pada 3 Nov 2012 tepat jam 7.30 malam...Balik tu serius tidur pengsan sebab tak cukup tidur malam sebelum tu.. 

Pada 4 nov 2012 saya pegi teman housemate saya sheilla dan anies jumpa mak mertua diorg..Disebabkan ami dan amsyar konvo maka mereka mendapat peluang bertemu bakal mertua masing-masing...saya macam biasa cuma teman je..mak mertua saya pegi holiday..belum sempat bertemu..hahaha..tahun depan konfem kawen nih =) bila mereka bertemu mertua, maka saya memilih untuk menjadi photographer dan saya berkesempatan tgk kawan sekolah menengah saya konvo..Tahniah wan noor ili..akhirnya dapat gak scroll tuu..pasni konfem ley kawen =) hahaha

Lepas tu terus balik kl..hahaha..kagum dengan diri sendiri setelah penat2 ley plak memandu pulang ke Kuala Lumpur..Berehat dua hari di KL..sangat penat weh!! penat..penat..penat... *konfem dapat bayangkan betapa penatnya saya kan?* ngeh3

Pada hari Rabu 7/11/12...hahaha..*tarikh penting nih* saya pegi jalan2 ke utara (penang)... Dari KL pukol 1.30 petang drive kete abg min pegi Ipoh..Sampai kat Ipoh pukol 3.15 petang then beli tiket naik bas g penang..Bas bergerak pukol 3.45 petang..Pukol 6.45 petang sampai..Jalan jem kan..so delay la perjalanan tuuuu....dalam bas macam biaselah..mesej dengan mama, aizan...dan tak lupa jugak berwhatsapp dgn Mr handsome a.k.a MA...*dia biase je tak hensem mana pun tapi kenapa lah aku boleh suka sangat kan pastu bagi gelaran mr handsome plak tu..cisskekk betul*...eh! kembali semula ke cerita tadi..mcm biasa lah whatsapp bergaduh..kalau tak bergaduh tak bahagia..ha ha ha ha ha...saje2 je ajak dia deting tapi dia juai mahai..pastu ajak dinner dia okay..bila smpi penang of course la jumpa Aizan dulu...my super duper bff..ikot dia g beli udang utk kenduri kahwin dia, ikut dia g jemput org dtg wedding dia, ikut dia g amek badge nak pakai time hari kahwin dia..pastu dia ikut saya g jumpa mr handsome..1st time nak jumpa mr handsome serius saya neves tahap maximum...janji jumpa depan guardian autocity..OMG sangat!! saya sebenarnya dah nampak awak dari jauh la mr handsome tp saya xnak jumpa awk..saya neves sampai nak muntah..pelik kan?? tp ni kes benar nih...Nasib la Aizan tu ade..kalau Aizan takde rasenye saya da mesej kat awk ckp xjd jumpa taw..hoho...Aizan turun jumpa mr handsome wakil saya sebab saya xnak jumpa dia tapi kesian kat Aizan kena bebel dgn mr handsome tuuu....Tak pasal-pasal saya turun pulak meredakan keadaan kan..cool gak saya ni kan =) hahaha...

Nak gak cite psl mr handsome..awak ni tegas orangnya..saya takot taw dengan awk..rase mcm ckp dgn singa..bila2 masa je nak makan org..ha ha ha ha ha..da la garang suka membebel pulak tu..sian kat saya penat nak dengar awak membebel taw..pasal tgk wayang tu sampai hari saya tetapp yakin yang saya tak setuju tgk wayang dgn awak..saya cuma ajak deting g dinner je..bila awak cakap saya setuju tgk wayang tu saya cm pelik jugak..awak yg plan sorg2 kot nak tgk wayang tu..sebab saya takot tgk muka awk yg garang tu la saya setuju tgk wayang pukol 12.10 am tu..kalau tak for sure saya dah g sg petani dah taw..papepon saya tak sangka la awk sweet cmtu kan buat surprise beli tiket wayang..ha ha ha ha ha...tgk wayang berdua pulak tuu..da lama tak deting tgk wayang..ha ha ha ha ha...tgk cite skyfall lagi tuu...auwww...

Dah la..malas da nak cite pasal mr handsome..pada keesokan harinya saya bertolak ke sg petani utk jemput Jijah p wedding Aizan..pastu bergerak pulang ke Baling..sampai di Baling terus teman Aizan dan mak dia pegi beli barang utk masak time hari jumaat tuu..balik dari beli barang saya teerus tido akibat tak cukup tido malam sebelum tuuu...Dari hari khamis sampai la hari kenduri saya sangat busy tolong Aizan wat preparation utk kawen..Kesian tengok pengantin buat keje..naseb baek lah wonderpet dtg membantu..ha ha ha ha ha...Akhirnya Aizan sudah pun menjadi isteri orang..konfem la kan ade sesi berlakon time wedding tu..Disebabkan gambar terlalu banyak maka saya share la jugak beberapa keping gamba utk kenang-kenangan..hohoho

p/s: aizan kawen tarikh best...101112...sy nak kawen tarikh best jugak!! siapalah yang nak dtg pinang nih =) ha ha ha..kalau datang meminang, saya nak ala-ala " ku pinang kau dengan bismillah" ehem!


*sila cuci mata tgk gamba yg comell sgt nih =P*

Pada pukol 4.00 petang 101112 sy pulang ke Kuala Lumpur...Tidur dalam bas memang menyeronokkan..hahaha..kalau berdengkur pon tak sedar kot..penat gila!!

Pada 111112 saya bergerak pulang ke Johor..terima kasih saya mmg blossom powerpuffgirl tuu!! kuat dan bersemangat sentiasa..hahaha..gerak dr KL pukol 2 petang dan terus menuju ke Rembau..amek tim then kami teruskan perjalanan makan mee bandung muar...mee bandung muar yg manis..sedikit mengecewakan..lagi kecewa bila makan otak-otak GOMBAK kt MUAR!! cisss..kenapa kat gombak tak jumpa otak-otak gombak..kenapa mesti makan otak-otak gombak kat muar??? saya maseh konfius sampai hari ni!! Perjalanan di teruskan ke Batu Pahat dan Parit Raja..Dari Parit Raja kami teruskan perjalanan ke Labis..Motif pegi Labis?? Roomate 1st year kt USM kawen...Fyda nikah pagi tp kami sampai malam..okay 1st nite fyda dgn saya n tim..kahkahkah..akan diungkit sehingga ke anak cucu =) maka terjadi lah kesah di mana 2 org roomate 1st year saya kawen..kenapa korg boleh kawen tarikh dekat sangat..patotnya 121112 tu aku kan kawen?? kenapa la lambat sgt my prince charming nih nak sampai..kalau ye pon singgah berak kat RnR mana-mana pon jangan la lama2 sgt..sebab..sy dah tak sabar nak dapt baby yg COMEL mcm SAYA! ha ha ha ha ha ha..macam biasa la ade sesi berlakon..dan saya serta kan beberapa gamba yg gojes ye..gamba yang GORGEOUS!! auwww

gorgeous in da house! kaler merah putih sangat menawan kalbu!! 

Next day 121112 saya kawen eh saya pulang ke Parit Raja..then pukol 9 pagi plan nak g singapore..what?? SINGAPORE?? hahaha..kerja gila kan? tapi saya ngn tim pegi jugak singapore tu..naseb tourist guide kami cuti hari tu..he he he..dengan blur2 kami pon bertolak dari parit raja pukol 1.45 petang dan sampai kt city square pukol 3 petang..sesat-sesat kat dlm city square..15 minit pusing-pusing dalam city square tu semata-mata nak cari jambatan yang sambung g JB Sentral tuu..ha ha ha ha ha..nasib ramai yang baik hati tunjukkan jalan plus GPS kami yang lambat sket =) Sampai je kat JB Sentral terus g tukar duit then dengan muka blur2 and tak percaya yang kami nak g Singapore..Okay!! agak gila jugak kan untuk pertama kalinya masuk Singapore pukul 4 ptg..aaaaa...patotnya masuk pukol 7 pagiii....Da lepas imigresen Malaysia, kami pon pegi naik bas..tourist guide kami sangat best..siap bagitahu lagi bas apa yang kena naik and nak kena turun mana...Kami naik bas 950 tambang RM 1.30..murah je kan?? haha..dekat je pon Singapore tu ngn JB..bila dah duduk dalam bas then saya ngn Tim senyum-senyum sebab cam tak caya dah masuk Singapore..Kami naik bas terus ke Wootlands Interchange (if xsilap la) ha ha ha..Tourist guide kami tunggu kat sana..Excited gila nak jumpa tourist guide kami tuuuuu...Excited sampai tahap nak jeritt kuat-kuat jeee...tapi nanti ape plak org kata kan?? ha ha ha ha ha...Bila turun dari bas saya pon mencari tourist guide kami...Dari jauh saya ternampak "eh artis korea la" ha ha ha ha ha..dengan penuh semangat saya lambai tangan dan beri senyuman yg sangat manis kat artis korea tuuu...well artis korea nih mata dia kecik so dia tak berapa nak nampak mula-mula tuu tapi dia lambai jugak!! ha ha ha ha ha..setelah beramah-mesra then tourist guide kami bawak g jalan-jalan kat sana...Dia tanya nak g mana then dengan perasaan girang saya menjawab nak tgk merlion...Merlion tu la yg saya nak tgk sgt sebenarnya kt Singapore tuuuu..ha ha ha ha ha..Bertuah singa tu kan?? =P then dia ajar kami cane nak menggunakan MRT kat sana..cara lebih kurang LRT kat KL je tapi sebab tempat orang kannnn kena la behave banyak2 =) Then kami gerak g Cityhall..Tapi hari hujan la pulak!! tourist guide tak bawak payung tapi..tapi..tapi...dia bawak camera.. he he he..kami suka camera lagi dari payung tuuuuu =P Jalan-jalan kat esplanade mall then g makan..Lepas makan dapat jugak amek gamba kat Merlion tuuuu...saya sangat excited okay tgk singa yang kuarkan air tuuu..mana ade singa kuar air dari mulut melainkan singa kat singapura tuuu... ha ha ha ha ha...Then kami pegi Bugis Street dan berjalan kaki ke Orchard Road..Then kami took last bus balik JB..tambang bas nak balik ialah SD 1.30..okay tak tipu!! malam tu tidur pengsan sampai pagi sebab penat gila!! ha ha ha ha ha..Percutian singkat di Singapura sangat membahagiakan..Tourist guide kami sangat...sangat...sangat....aaaaaaaaaaaaaa nak jerit...

DIA SANGAT SWEET =) ha ha ha ha ha ha ha ha...


Bila dah jalan-jalan kat sana bersama artis korea, maka banyak la gamba-gamba kami yang sangat manis...ooopppssss SWEET dan COMEL =) ha ha ha..saya share sket je..konfem sket je =) ha ha ha ha ha..




 "Yeeaahhh!! Kami yang sweet and comelllss =)"



D only Singa yang keluar air dari mulut =) ha ha ha
*Tempat paling saya nak pegi di Singapura*


"The best tourist guide in Singapore and JB"
Ha ha ha ha ha ha ha
Dia sangatttttttt koreaaaa dan mata sangat kecil...
*saya tak tipu kan??*
Dia sangat comellll and sweettttt...
Dia sangat baikkkk dan sangat kelakarrrrrrrr!!
Owh sangat menghiburkan dan menggembirakan =)
Terima kasih daun keladi lain kali kita makan kfc okay!!
Terima kasih ye Mr Sufian =)


" SAYA gembira lihat AWAK gembira dan SAYA bahagia lihat AWAK bahagia"
SAYA harap AWAK juga sama.................


 With Love





2 comments:

Yuyu Salleh said...

alolololololo sweetnyeeee! tak aci! dah jumpa itu olang....hmmmmmmmmm jeles laaa.... :p

~cinderella~ said...

he he he..dia sgt comel and sweet yue =) ha ha ha..ada rezeki kita reunion lagi dengan dia okay =)